Witamy w Magazyn Szachista
 » Strona Główna // » Baza partii / » FORUM / » Kombinacje / » Nauka Gry / » Zadania / » Prenumerata
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj i zobacz wiadomościZaloguj i zobacz wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pojedynek z CM 10

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.szachista.com Strona Główna
-> Forum ogólne
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
jacekbn
Nowy

PostWysłany: Pią Wrz 21, 2007 10:59 pm
Temat postu: Pojedynek z CM 10
Odpowiedz z cytatem

Mam pytanie dotyczące gry przeciwko CM 10. Jak się ma gra z programem do reala ,i czy takie pojedynki mogą zwiększyć moją siłę gry?
W szachy gram zaledwie od roku a udaje mi się ograć prog na poziomie 1700 na P'30.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

lk85
Hetman
Hetman

PostWysłany: Pią Wrz 21, 2007 11:44 pm
Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

Trudno powiedzieć. Z CM10000 nie grałem, ale mam za to CM9000, tam CM ma ranking ponad 2800(w rzeczywistości ma 2600) i jak się przyłożę to zazwyczaj nie przegrywam(ale za to jest mnóstwo remisów w końcówkach) z 2100-2200. Gra z programem to jednak co innego niż gra z człowiekiem, grając z programem na tym poziomie niemal zawsze mam przewagę piona lub dwóch, którą to tracę w grze końcowej gdzie komputer idealnie się broni i dlatego często jest remis. Podsumowując: gra środkowa lepsza w moim wykonaniu, ale końcówki zdecydowanie na korzyść programu, kompy doskonale liczą warianty w grze końcowej.
Grając z programem ciężko o motywację, przegrana z nim wogóle nie boli, więc nie ma tej determinacji co na sali turniejowej.
Mówi się, że gra z komputerem nie tylko nic nie pomaga, a wręcz szkodzi, ja uważam, że jest inaczej. Jest to świetna nauka realizacji przewagi. Grając z człowiekiem gdy mam dość dużo czasu to mając przewagę piona zazwyczaj wygrywam bez większych problemów, a z programem gram na maxa mając nawet figurę więcej, bo chwila dekoncentracji i po partii.
Powrót do góry

jacekbn
Nowy