| Poprzedni temat :: Następny temat |
| Autor |
Wiadomość |
K_M_K Hetman

|
Wysłany: Pon Mar 14, 2005 10:28 am Temat postu: Gambit hetmański |
|
|
|
Nie znam się na nim, ale wielokrotnie spotkałem się z opinią, że głównym problemem w nim jest rozwój białopolowego gońca czarnych. Czy jest jakiś wariant gambitu hetmańskiego, który dobrze rozwiązuje ten problem? _________________ Im dłużej żyję, tym staję się coraz bardziej sentymentalny. |
|
| Powrót do góry |
|
lk85 Hetman

|
Wysłany: Pon Mar 14, 2005 3:58 pm Temat postu: |
|
|
|
Faktycznie białopolowy goniec czarnych to zmora  . Można go potem spróbować rozwijać przez b6 ale jak ja to grałem to zazwyczaj miałem spooore kłopoty. |
|
| Powrót do góry |
|
tpp Hetman

|
Wysłany: Pon Mar 14, 2005 7:48 pm Temat postu: Re: Gambit hetmański |
|
|
|
| K_M_K napisał: | | Czy jest jakiś wariant gambitu hetmańskiego, który dobrze rozwiązuje ten problem? | Myślałeś o obronie słowiańskiej? Niweluje kłopoty z białopolakiem tak jak Caro-Kann francuzowi  _________________ Myślenie jest rzeczą ludzką więc myśl gdy jesteś człowiekiem.
www.kolegiumsedziow.prv.pl - konkurs Przepisów gry. Zapraszam, Tomasz Ptaszyński |
|
| Powrót do góry |
|
K_M_K Hetman

|
Wysłany: Wto Mar 15, 2005 9:08 am Temat postu: |
|
|
|
Dzięki za info. Przyglądnę się bliżej słowiańskiej. _________________ Im dłużej żyję, tym staję się coraz bardziej sentymentalny. |
|
| Powrót do góry |
|
wojniz Pion

|
Wysłany: Czw Mar 24, 2005 12:42 am Temat postu: |
|
|
|
Witam.
Mam ciekawą propozycje. Grając białymi gambit czarnego gońca stawiam na polu f4, kto nie zna jego siły ma często kłopoty, bardzo często podstawia wieże lub skoczka....
Czarnymi grając gambit stawiam białego gońca na f5, także jest bardzo przydatny, i niemam probnlemu białopolowego gońca. |
|
| Powrót do góry |
|
Last_Knight Goniec

|
Wysłany: Czw Mar 24, 2005 10:59 am Temat postu: |
|
|
|
| wojniz napisał: | Witam.