Jak przeglądam polski zapis partii, to mówię po polsku, ale jak mam przed sobą zapis angielski, to zdarza się (omawiając z kimś tą partię), że "z rozpędu" używam angielskich słów. Z gońcem i skoczkiem w zasadzie masz rację, ale taka zmiana może wyglądać nieco sztucznie. Poza tym figura przedstawiająca skoczka nie przypomina rycerza. _________________ Im dłużej żyję, tym staję się coraz bardziej sentymentalny.
Ale wiadomo, że konie to tylko reprezentacja rycerza z włócznią, same do bitwy nie chodzą. Duchowny tez mi bardziej w bitwie pasuje niż goniec, ale to pewnie przez obronę Częstochowy w Potopie
Pionka nie trzeba zmieniać na piechura, w końcu piechur to tylko pionek w rękach marszałków wysyłających mięso armatnie na rzeź. Idzie z reguły w pierwszej linii, więc nazwa jak najbardziej adekwatna
A królówka to tak, jakby mówić czerwo czy wino zamiast kier i trefl (czy to drugie, już nie pamiętam, nie gram w karty od jakichś 20 lat)
Osobiście używam (chociaż inne nazwy nie są mi obce):
czerwień (kier, herc)
dzwonki (karo, szele)
żołądź (trefl, krojc)
wino (pik, grin)
wojtzuch napisał:
Ale wiadomo, że konie to tylko reprezentacja rycerza z włócznią, same do bitwy nie chodzą. Duchowny tez mi bardziej w bitwie pasuje niż goniec, ale to pewnie przez obronę Częstochowy w Potopie
O ile wiem rycerz nie skacze (w odróżnieniu od konia - skoczyrucha), a biskupi też na wojnie są na tyłach frontu. Goniec zaś jest bardzo użyteczny dla łączności pomiędzy dowództwem a linią frontu. _________________ Myślenie jest rzeczą ludzką więc myśl gdy jesteś człowiekiem.
www.kolegiumsedziow.prv.pl - konkurs Przepisów gry. Zapraszam,Tomasz Ptaszyński
O ile wiem rycerz nie skacze (w odróżnieniu od konia - skoczyrucha), a biskupi też na wojnie są na tyłach frontu. Goniec zaś jest bardzo użyteczny dla łączności pomiędzy dowództwem a linią frontu.
Acha, czyli koń może skakać, ale tylko bez jeźdźca? Hmmm... to jakiś kaleki koń