Witamy w Magazyn Szachista
 » Strona Główna // » Baza partii / » FORUM / » Kombinacje / » Nauka Gry / » Zadania / » Prenumerata / Kontakt
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj i zobacz wiadomościZaloguj i zobacz wiadomości   ZalogujZaloguj 

Błąd amatora

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.szachista.com Strona Główna
-> Nauka gry
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Marioluk 77
Nowy

PostWysłany: Pią Sty 20, 2017 9:07 pm
Temat postu: Błąd amatora
Odpowiedz z cytatem

Witam. Lubię szachy i grywam od czasu do czasu. Jestem amatorem bez żadnej kategorii 9i pewnie jeszcze długo się muszę uczyć - pomimo już trochę starszego wieku.) Powoli poznaję debiuty, ale często gram tak jak mi się wydaje, co prawie zawsze kosztuje mnie porażkę. Ostatni grałem partię i niestety w 18 ruchu popełniłem błąd, który kosztował mnie utratę Hetmana. Po prostu brak koncentracji i obserwacji szachownicy. Być może dla Was ta partia może być partią, gdzie tak się nie powinno grać, ale dopiero się uczę więc proszę o wyrozumiałość.

Mam prośbę o ewentualne rady. Jaki byłby najlepszy Waszym zdaniem ruch w 18 posunięciu dla białych? Grałem białymi. PS. jak napisałem w złym wątku to proszę o przesuniecie do prawidłowego. Dopiero się zarejestrowałem więc na razie poznaje forum.

Oto zapis partii do błędnego ruchu:

1. e4 c5 2. Sc3 Sf6 3. Sf3 Sc6 4. Gb5 a6 5. Ga4 Sd4 6. Gb3 b5 7. Sg5 c4 8. O-O cxb3 9. cxb3 h6 10. Sxf7 Kxf7 11. d3 (11. e5 Se8 12. d3 Gb7 13. Ge3 Se6 14. Se4 d6 15. f4 Kg8 16. Hf3 g6 17. f5 Sg5 18. Sxg5??? Gxf3

Aż sam sobie zaznaczyłem pytajniki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

hilbert
Nowy

PostWysłany: Pon Sty 30, 2017 2:18 pm
Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

Kilka komentarzy odnośnie partii