Witamy w Magazyn Szachista
 » Strona Główna // » Baza partii / » FORUM / » Kombinacje / » Nauka Gry / » Zadania / » Prenumerata
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj i zobacz wiadomościZaloguj i zobacz wiadomości   ZalogujZaloguj 

popularnosc debiutow
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.szachista.com Strona Główna
-> Debiuty
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
wojtzuch
Hetman
Hetman

PostWysłany: Pon Lis 28, 2005 11:26 pm
Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

Ediii napisał:
Wojtzuch możesz mi konkretnie wytłumaczyć te skrajności?? bo z lekka nie skapowałem:)

Dragon jest bardzo niesymetryczny i ryzykowny, rosyjska symetryczna i mniej teoretyczna (co nie znaczy, że mało, choć nie znam się za bardzo Wink).

Dragon ma najmniejszy odsetek remisów ze wszystkich, ok. 34% (zwłaszcza najpopularniejszy atak jugosłowiański, 25%), rosyjska największy (wg książki Fritza główna linia, 3. Sxe5, to 62% remisów, przy czym ciekawostka: po 2...Sf6 remisy to 85%, ale to może przejść w różne systemy).

Jeśli chodzi o własne odczucia, to tak się składa, że to dwa debiuty, które do niedawna grałem najczęściej -- dragon czarnymi i rosyjska białymi. Dragon był najciekawszy, rosyjska najmniej.

Aha, akurat smok jest najmniej polecany dla niezaawansowanych szachistów -- właśnie ze względu na ogrom teorii i ryzyko, jakie niesie ze sobą brak precyzji. No ale jest najbardziej popularny niezależnie od poziomu, tu jest najwięcej zabawy.

Ostatnio zmieniony przez wojtzuch dnia Pon Lis 28, 2005 11:52 pm, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

lk85
Hetman
Hetman

PostWysłany: Pon Lis 28, 2005 11:28 pm
Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

Widzę tutaj gracza który lubi chyba identyczne pozycje co ja, czyli raczej spokojna partia, ale nie za spokojna Wink . Jednym słowem gra pozycyjna z elementami kombinatoryki Laughing .
Powrót do góry

Ediii