Witamy w Magazyn Szachista
 » Strona Główna // » Baza partii / » FORUM / » Kombinacje / » Nauka Gry / » Zadania / » Prenumerata
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj i zobacz wiadomościZaloguj i zobacz wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pomocy jak grac dobrze?

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.szachista.com Strona Główna
-> Gra w szachy
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
adasia1976
Nowy

PostWysłany: Wto Lis 07, 2006 6:43 pm
Temat postu: Pomocy jak grac dobrze?
Odpowiedz z cytatem

Witam jestem poczatkujacym fanatykiem królewskiej gry gram od ok 3lat trenuje sam z ksiażek, czytam forum gdzie mozna często znaleźć odpowiedzi na swoje pytania, mam też Fritza8 i na playchess staram sie weryfikowac to czego wydaje mi sie nauczyłem. Gram tez w klubie gdzie spotyka sie grono entuzjastów szachów ale partii nikt tam nie analizuje i o nauke troche trudno choc sa tam osoby bardzo dobrze grajace (druga i trzecia kategoria)i gra z nimi to też niezły trening. Trenując samodzielnie rozwiazuje zadanie staram sie poznać końcówki przynajmniej te podstawowe no i pracuję nad debiutami ale jaki ewybrać niektóży polecaja to inni tamto wiem że wybór zależy od mojego stylu ja lubie przestrzeń, kombinacje, poswięcenia , zagrania taktyczne i dlatego ktoś polecił mi sycyla ok probowałem jest spoko ale jest tam tyle wariantów i teorii że przeciętny gracz amator tylko imituje ten debiut. grałem na pleyu z róznym skutkiem pasował by mi ten debiut ale czy mam wkuć to wsztstko na pamięć aby dac sobie radę gdy przeciwnik zagra inaczej? Czytałem Bronstaina Strategie zalecał grac początkującym partie angielską i nie tykać pionów d i e podał nawet super partie Capablanki. Więc chciałem zapytać Was koledzy i koleżanki Co wybrać Grając białymi i czarnymi (może holendra, Pirca)tak aby nie popaść w fanatyczne kucie wariantów. Wiem że ważny jest plan, debiut z nim sie wiąże gra środkowa z jej złożonością( trening zadań, kombinacji z tego etapu powinien tu by