Wojtzuch możesz mi konkretnie wytłumaczyć te skrajności?? bo z lekka nie skapowałem:)
Dragon jest bardzo niesymetryczny i ryzykowny, rosyjska symetryczna i mniej teoretyczna (co nie znaczy, że mało, choć nie znam się za bardzo ).
Dragon ma najmniejszy odsetek remisów ze wszystkich, ok. 34% (zwłaszcza najpopularniejszy atak jugosłowiański, 25%), rosyjska największy (wg książki Fritza główna linia, 3. Sxe5, to 62% remisów, przy czym ciekawostka: po 2...Sf6 remisy to 85%, ale to może przejść w różne systemy).
Jeśli chodzi o własne odczucia, to tak się składa, że to dwa debiuty, które do niedawna grałem najczęściej -- dragon czarnymi i rosyjska białymi. Dragon był najciekawszy, rosyjska najmniej.
Aha, akurat smok jest najmniej polecany dla niezaawansowanych szachistów -- właśnie ze względu na ogrom teorii i ryzyko, jakie niesie ze sobą brak precyzji. No ale jest najbardziej popularny niezależnie od poziomu, tu jest najwięcej zabawy.
Ostatnio zmieniony przez wojtzuch dnia Pon Lis 28, 2005 11:52 pm, w całości zmieniany 2 razy
Widzę tutaj gracza który lubi chyba identyczne pozycje co ja, czyli raczej spokojna partia, ale nie za spokojna . Jednym słowem gra pozycyjna z elementami kombinatoryki .
Ja mam fritza 8 ale kompletnie nie potrafie się w nim bawić:/ . Ja lubie debiuty w których nie jestem strasznie ścisnięty i mam jasny atak:) _________________ Jeszcze nigdy, tak wielu, nie zawdzięczało tak wiele, tak nielicznym
Ja mam fritza 8 ale kompletnie nie potrafie się w nim bawić:/ . Ja lubie debiuty w których nie jestem strasznie ścisnięty i mam jasny atak:)